Monday, August 27, 2007

Blue Music 蓝色音乐会@25

Avril Lavigne - 《Tomorrow》

And I wanna believe you,
When you tell me that it'll be ok,
Ya I try to believe you,
But I don't

When you say that it's gonna be,
It always turns out to be a different way,
I try to believe you,
Not today, today, today, today, today...

很久没有遇见像你这样关心我的人,你在乎我的一举一动,观察我的情绪起伏,适时地在我身边陪我难过,也分享我的快乐。一天我们漫步在金黄色的夕阳天空下,你忽然问我相信爱情吗?我感觉你要求什么,便回答说友情不是更实际吗?What a wonderful day!我试图转移话题,指着天空说着,明天会不会也一样美丽?

I don't know how I'll feel,
tomorrow, tomorrow,
I don't know what to say,
tomorrow, tomorrow
Is a different day

It's always been up to you,
It's turning around,
It's up to me,
I'm gonna do what I have to do,
just don't

Give me a little time,
Leave me alone a little while,
Maybe it's not too late,
not today, today, today, today, today...

直到你说你要离开,你问我有什么想告诉你?我懂,你一直在等我开口,叫你别走,可我凭什么留你?我不忍心看你为我荒废光明前途。你感激我,让你感受热烈去爱一个人的幸福。我微笑,没说什么,心想,只是被爱着,是无法幸福的。不是现在,也许明天,我会试着爱上你,就算别人说tomorrow never comes...明天又是新的一天,祝好。

No comments: